• Binnen 24 uur een reactie of advies
  • Gratis verzending boven vijfenzeventig euro
  • Kortingscode BLOOMING30 voor 30% korting!

Interview met Charlotte Seijerlin van Comme Ça

Gepubliceerd op 1 augustus 2021 om 10:21

Afspraak met Charlotte Seijerlin van Comme Ça

 

Een paar weekjes geleden had ik een afspraak in het mooie Amsterdam in het Pulitzer Hotel  met Charlotte Seijerlin. Zij heeft het geweldige merk Comme Ça bedacht en opgericht. Ik was zo benieuwd naar hoe zij e.e.a. heeft aangepakt! Na een eerste kennismaking ( zo leuk gesproken over onze bedrijfjes en over onszelf!) heb ik haar het vuur aan de schenen gelegd;). Benieuwd? Lees vlug verder..

 

 

  • Kun je me wat meer vertellen over de aanzet tot je eigen lijn natuurlijke skincare? Wat maakt Comme Ça anders dan andere merken die natuurlijke skincare maken?

“Ik werkte hiervoor bij Lexa. Het filiaal waar ik werkte ging dicht en ik kreeg geld mee en dacht: nu pak ik mijn kans. Ik heb nooit echt geweten wat ik wilde doen en nu had ik eindelijk het idee waar ik voor wilde gaan: mijn eigen huidverzorgingsmerk: Comme Ça.”

 

 

  • Kun je wat specifieker toelichten waar je last van had bij de cosmetica en skincare die je voor Comme Ça gebruikte? Bepaalde ingrediënten? Vulstoffen?

“Eigenlijk reageerde mijn huid op alle skincare die ik probeerde. Ik kreeg vaak een allergische reactie. Tot ik zelf mijn crèmes en formules ging maken en ik merkte dat dat beter beviel. Mijn huid knapte op!”

 

 

  • Op je website is te lezen dat je zoektocht 3 jaar geleden is begonnen. Kun je me eens meenemen in dat tijdspad? Wat waren de stappen die je doorgemaakt hebt?

“Ik heb eerst de opleiding Natural Skin Formulator gedaan, scheikunde weer opgepakt en mijn bedrijf gebouwd. Ik ben nu de fundering aan het leggen. Dat kost best wat tijd. Nu heb ik 3 producten en de mini’s, volgende stappen zijn een dagcrème, een reiniger en een exfoliator.”

 

 

  • Hoe was je als kind? Heb je altijd een passie voor uiterlijke verzorging gehad?

“Weet ik niet zo goed. Nee eigenlijk niet. Ik hield van paarden. Niet van skincare eigenlijk.”

 

 

  • Jij bent heel erg bezig met hoe je je huid van de buitenkant verzorgt. Zorg jij ook voor je huid van binnenuit? Hoe kijk jij aan tegen de relatie voeding en huid? En bijvoorbeeld beweging? Hoe zorg jij zelf voor een totale (holistische) benadering?

“Ja ik doe aan yoga. Sinds ik aan yoga doe heb ik geleerd om meer van mezelf te houden en dat dingen echt goed moeten voelen, zo weet ik welke richting ik in sla. Ik eet 80% veganistisch en gezond, in het weekend wil ik graag genieten en ook gewoon brood of een croissantje eten. Ik doe veel aan sport: nu vaak krachttraining. Ik geloof zeker dat alles met elkaar samenhangt en dus in een holistische benadering.”

 

 

  • Door wie of wat raak jij geïnspireerd? Zijn er bepaalde Social Media accounts die jij volgt en waarom? Hoe vergroot jij je publiek? Tips?

“Tja dat is lastig, ik vind veel accounts van andere merken een inspiratie. Ik doe nu veel aan reclame op verschillende manieren. Facebook, Instagram, Google, maar ik ben ook bezig met YouTube. Ik besteed online adverteren nu uit aan een bureau.”

 

 

  • Wie is je ultieme klant?

*Denkt heel lang na.* “Jeetje. Elke vrouw tussen de 30 en 50? Misschien wel 60? “ Een specifieke vrouw vindt ze lastig.  “Ja! Alicia Silverstone. Een vrouw die mooi natuurlijk ouder wordt en heel bewust met voeding en de wereld om haar heen omgaat. Bezig met natuurlijke huidverzorging.”

 

 

  • Wat is de beste les op werkgebied die jij tot nu toe geleerd hebt?

“Dingen uitbesteden. Je kunt niet alles zelf.”

 

 

  • Wat is je ambitie en doelstelling voor de komende 2 jaar? Hoe ver kijk jij vooruit? Als ik je dan weer spreek, waar sta jij dan in je leven?

“Over 2 jaar heb ik duidelijk mijn merk vergroot. Voor mij is het heel belangrijk dat Comme Ça groeit, ik nog meer producten in mijn lijn heb en dat ik in veel meer landen in Europa verkocht wordt, Europa en UK.

Ik wil een imperiumpje.

Ik heb tegen die tijd een cleanser, een lipbalsem, een dagcrème en het ultieme: een zonebrandcrème. Heel lastig te ontwikkelen. Dat zijn eigenlijk de producten die ik dagelijks zelf gebruik, die wil ik gewoon als eerste ontwikkelen.”

 

 

Met dank aan:

Charlotte Seijerlin van Comme Ça

Pulitzer Amsterdam:  https://www.pulitzeramsterdam.com

 

 

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.