• Binnen 24 uur een reactie of advies
  • Gratis verzending boven vijfenzeventig euro
  • Kortingscode BLOOMING30 voor 30% korting!

NUORI

 

Het idee voor een eigen  huidverzorgingslijn kwam al bij Jasmi Bonnèn (Denemarken) op toen zij bij L’Oréal werkte. Dit was meer dan 10 jaar geleden. Op dat moment waren zij de nieuwe EU-regels voor de etikettering van cosmetica aan het implementeren. Een van de nieuwe eisen was dat alle cosmetische producten een zichtbare vervaldatum moesten hebben. Maar er was een uitzondering op deze regel: als een product een minimale houdbaarheid heeft van meer dan 30 maanden (dat wil zeggen 2,5 jaar of meer), hoeft het geen vervaldatum te hebben. Het is niet verrassend dat alles boven deze 30 maanden zeer snel de industriestandaard voor houdbaarheid werd.

 

Toen zij zich hiervan bewust werd, ging Jasmi op zoek naar informatie over het effect van tijd op cosmetica. Ze was verrast door de uitkomsten van verschillende onderzoeken die aantonen dat veelgebruikte actieve ingrediënten, zoals vitamines, hun gunstige eigenschappen binnen enkele maanden na het mengen beginnen te verliezen vanwege oxidatie. Een ander nadeel van lange houdbaarheid is het gebruik van synthetische conserveermiddelen en andere additieven, die nodig zijn om de formules voor een langere periode te bewaren en te stabiliseren.

 

Ze raakte er steeds meer van overtuigd dat er behoefte was aan een nieuw huidverzorgingsalternatief op de markt. Het is iets meer dan vijf jaar geleden dat ze eindelijk de moed heeft verzameld om haar comfortabele, zakelijke baan op te zeggen en de angstaanjagende sprong naar ondernemerschap te wagen.


De filosofie van NUORI heet "Fight for Fresh": zij willen consumenten een nieuwe huidverzorgingsoptie bieden die nog niet op de markt  was. Deze ambitie legt de lat hoog voor alle aspecten van het concept. Alle NUORI-producten worden elke 10-12 weken vers in kleine batches gemengd in de laboratoria en snel verzonden naar hun handelspartners. Ze investeren ook veel in hoogwaardige, beschermende verpakkingen die blootstelling aan lucht, licht, bacteriën en schimmels voor en tijdens gebruik tot een minimum beperken.